De businessuitdaging
In de huidige competitieve markt is het van het grootste belang dat Experis Experts zich maximaal onderscheiden en méér bijdragen dan sec ‘het uitvoeren van hun opdracht’. Pro-actief bijdragen aan het behalen van de businessdoelen van de klant en het nemen van impactvolle initiatieven zijn daarbij van cruciaal belang. Focus ligt op: effectief inzetten van het eigen netwerken, het vergroten van de ‘commerciële focus en bijdrage’ en het daadwerkelijk genereren van nieuwe leads en opdrachten.
De ontwikkeldoelen
- Het eigen gedrag effectief sturen: van re-actief naar pro-actief
- Meer krachtige positionering (potentiële) opdrachtgevers
- Verhogen van het aantal ‘impactvolle en onderscheidende initiatieven’
- Het eigen netwerk effectief inzetten om nieuwe opdrachten te genereren
- Effectieve netwerkgesprekken kunnen voeren
De Impact volgens Experis
- Substantieel meer leads gegenereerd bij nieuwe en bestaande opdrachtgevers
- Interimmers hebben hun eigen opdracht en/of verlenging gerealiseerd
- Positievere attitude naar netwerken en de ‘commerciële bijdrage’ als interimmer
- Meer impactvolle persoonlijke en professionele positionering bij opdrachtgevers
- Effectief sturing kunnen geven aan eigen emoties en gedrag
De mening van enkele managers over het programma
- ‘Fantastisch hoeveel mensen door hun barrières zijn gebroken’ (R. van Mechelen)
- ‘Al méér leads binnen gekregen dan ooit!’ (P. van Duijvenvoorde)
- ‘Ze denken meer mee en creëren zelf en kansen’ (P. Kranenburg)