Het businessvraagstuk
De facilitaire wereld is meer dan ooit in beweging, waardoor de focus vanuit sales op het ontwikkelen van lange termijn relaties, maximale relevantie en het constant vergroten van de toegevoegde waarde richting prospects van cruciaal belang is.
Om dit te bereiken wordt gewerkt aan de volgende hoofdthema’s:
- Ik als Mens in sales: focus op interpersoonlijke ontwikkeling & inbrengen van ‘echt contact’ in (zakelijke) relaties;
- Value Added Selling: onderscheidend zijn door primaire focus op de doelen van klanten i.p.v. de eigen (sales)doelen
- Van ‘halen’ naar ‘brengen’: eerst investeren in toegevoegde waarde ‘brengen’ i.p.v. ‘omzet halen’;
- Innovatief vs. One Size Fits All: gericht zoeken naar vernieuwende en impactvolle oplossingen pér klant i.p.v. denken in ‘klantsegmenten’
De resultaten
In de evaluatie na twee jaar geeft de Sales Directie aan:
“… De insteek van dit programma brengt meer resultaat dan alle andere salestrainingen bij elkaar…”
De aanpak
Om maximaal rendement te creëren hebben we een geïntegreerd programma ontwikkeld met:
-
Management Development Centre (individueel & groep)
-
Individuele- en duo coaching
-
Intensief trainingsprogramma
-
Intervisie sessies
-
Evaluaties met management
“…De Gunratio is aantoonbaar omhooggegaan…!”
Account Director GOM